Klachtenreglement

Bij Het ZorgZonnetje Almere BV streven we naar de hoogst mogelijke kwaliteit van onze dienstverlening. Toch kan het voorkomen dat je niet tevreden bent over de zorg die je ontvangt. Wij vinden het belangrijk dat je dit kenbaar kunt maken en dat we gezamenlijk tot een oplossing komen. Daarom hebben wij een klachtenreglement opgesteld in samenwerking met SOLO Partners.

Definitie klacht

Een klacht is volgens ons een uiting van ongenoegen over de kwaliteit van onze dienstverlening of de wijze waarop je door ons bent behandeld.

Klachtenprocedure

Als je een klacht hebt, kun je dit kenbaar maken aan de zorgverlener die betrokken is bij de dienstverlening. Samen gaan we op zoek naar een oplossing. Mocht dit niet leiden tot een bevredigend resultaat, dan kun je de klacht schriftelijk indienen bij de directie van Het ZorgZonnetje Almere BV.

Je klacht wordt vervolgens binnen 10 werkdagen in behandeling genomen. De directie zal contact met je opnemen om de klacht te bespreken. Na het gesprek wordt er een schriftelijke samenvatting van het gesprek gemaakt en ontvang je deze binnen 10 werkdagen.

Mocht de afhandeling van de klacht niet naar tevredenheid verlopen, dan kun je contact opnemen met een onafhankelijke klachtenfunctionaris. Dit kan via klachtenportaalzorg.nl. De klachtenfunctionaris zal je helpen bij het indienen van de klacht en zal bemiddelen tussen jou en Het ZorgZonnetje Almere BV.

Geschilleninstantie

Mocht de bemiddeling van de klachtenfunctionaris niet leiden tot een oplossing, dan kun je de klacht voorleggen aan de geschilleninstantie. Het ZorgZonnetje Almere BV is aangesloten bij de Geschillencommissie Zorg Algemeen. De geschilleninstantie doet een bindende uitspraak over de klacht.

Tot slot

Bij Het ZorgZonnetje Almere BV hechten we veel waarde aan jouw mening en ervaringen met onze dienstverlening. We hopen dan ook dat je tevreden bent en blijft met de zorg die wij bieden. Mocht je toch een klacht hebben, dan hopen we dat we hier gezamenlijk uitkomen en de dienstverlening kunnen verbeteren.

Heb je vragen over ons klachtenreglement of wil je een klacht indienen? Neem dan contact met ons op via info@hetzorgzonnetje.nl.

Contact Vertrouwensunie